مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1396 ساعت 08:552017-07-03پزشكي

عللی برای خشکی "لب"


علاوه بر عوامل محیطی، بیماری های داخلی مانند دیابت و به طور کلی بیماری های مزمن مانند کم خونی و کم کاری تیرویید نیز می توانند منجر به خشکی لب ها شوند.

- دکتر عبدالرضا عرفانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه علل مختلفی منجر به خشکی لب ها در تابستان می شود، اظهار کرد: خشکی لب ها به دلیل عوامل بیرونی به ویژه کاهش رطوبت محیط اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه بالم های محافظ ها و ضد آفتاب های لب به کاهش تبخیر رطوبت کمک می کند، اضافه کرد: کمبود ویتامین ها نیز از علل خشکی لب است و موجب خشکی های مکرر لب می شود.

آفتاب یک علت اصلی تشدید کننده خشکی در لب پایینی است و موجب حساسیت لب می شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه برخی از بیماری ها مانند اگزمای دور دهان و خود لب نیز خشکی ایجاد می کنند، گفت: استفاده از پمادهای موضعی استروییدی، استفاده از کرم های بابونه، پماد کالندولا و نرم کننده ها در کاهش اگزما و در درمان آن بسیار موثر است.

عرفانی با اشاره به اینکه پرهیز از مصرف انواع غذاهای تند و سس دار مانع از ایجاد اگزما در اطراف دهان و به ویژه لب ها می شود، افزود: بیماری های داخلی مانند دیابت و به طور کلی بیماری های مزمن مانند کم خونی و کم کاری تیرویید نیز منجر به خشکی لب ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عللی برای خشکی "لب"

عللی برای خشکی "لب"